Accions proposades 2018   Accions previstes 2019
Implementació de la directiva d'informació no financera.

Actualització de la Política de Responsabilitat Corporativa.

Actualització de la Política de Drets Humans.

Elaboració del Pla de Sostenibilitat 2019-2022.

Implantar el Pla de Comunicació Interna en Matèria de Responsabilitat Corporativa. Implantar el Pla de Comunicació Interna en Matèria de Responsabilitat Corporativa.
Grau d’acompliment:
Acabat Avanç elevat Avanç intermedi Avanç escàs No iniciat

Política de Responsabilitat Corporativa

La Política de Responsabilitat Corporativa de Naturgy, aprovada pel Consell d'Administració el 2015 i actualitzada el gener de 2019, estableix el marc comú d'actuació, que guia el comportament socialment responsable de la companyia i els compromisos assumits. Aquests compromisos determinen l'estructura de bona part del present informe.

D'aplicació a totes les empreses del grup, l'objectiu principal de la política és establir els principis d'actuació i compromisos amb els seus grups d'interès, en coherència amb l'estratègia corporativa de la companyia; així com determinar les responsabilitats i els instruments de seguiment específics per assegurar el seu compliment.

Així mateix, es fomenta el coneixement i l'aplicació d'aquesta per aquelles persones o companyies que treballen amb la companyia i que influeixen en la reputació d'aquesta.

Gestió i mesurament de la reputació corporativa

En 2018, el mesurament de la reputació de Naturgy s'ha realitzat a través del monitor de reputació empresarial MERCO. Aquest estudi de referència a nivell internacional compta amb una avaluació global que integra la percepció de vuit grups d'interès amb incidència en el món empresarial: analistes financers, periodistes d'informació econòmica, govern, ONG, sindicats, associacions de consumidors, influencers/social media managers i catedràtics de l'àrea d'empresa.

Aquesta eina es va utilitzar en països com l'Argentina, el Brasil i Xile, entre d'altres. En 2018, a Espanya, Naturgy ocupa la posició 24a en el rànquing general d'empreses amb millor reputació a nivell nacional, i la de 2a empresa amb millor reputació en el seu sector.

En els resultats de 2018, destaca el millor exercici de Naturgy en sis dels vuit públics experts mesurats, en comparació amb els resultats de 2017. Els analistes financers i periodistes d'informació econòmica són els qui millor avaluen l'empresa.

Així mateix, Naturgy ha continuat mesurant la reputació en el públic general a través d'eines d'estudi pròpies, amb resultats positius i estables.

Els grups d'interès de Naturgy

Diàleg amb els grups d'interès

La companyia dissenya accions que li permeten conèixer les expectatives dels seus grups d'interès per, d'aquesta manera, poder avaluar alguns dels principals riscos i oportunitats associats al negoci i establir relacions duradores i estables amb els actors principals dels mercats on té presència.

Les accions de diàleg de Naturgy es divideixen en:

• Accions de consulta: bidireccionals, on la companyia i els seus grups d'interès interactuen per a un intercanvi d'informació àgil i fluid.
  • Accions divulgatives: unidireccionals, on la companyia facilita informació als seus grups d'interès.

Contribució de Naturgy als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

L'Organització de les Nacions Unides (ONU) va presentar a l'agost de 2015 l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, en què es van establir 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i 169 metes connexes.

Així, Naturgy va analitzar cadascuna de les metes i es va sumar a aquests reptes universals a través de dues vies:

• Directa: mitjançant iniciatives, programes o accions que contribueixen a aquesta meta.
  • Indirecta: a través de l'impacte que generen les polítiques i les pràctiques en els països en els quals opera.